12.8.11

Good Things Are Always Come To Those Who Wait...


Assalamualaikum...


Salam 12 Ramadhan semua..... :))


Sekejap je kan? Hari ni dah masuk hari ke-12 umat Islam berpuasa dan sekarang kita semua berada dalam fasa kedua Ramdhan di mana keutaman fasa kedua ini adalah Allah banyak memberikan maghfirah atau keampunan kepada hamba-Nya. Inilah saat yang paling tepat bagi kita untuk meminta keampunan daripada-Nya dengan memperbanyakkan zikir serta taubat. Semoga dengan keberkatan bulan suci ini segala amalan dan taubat kita diterima oleh Allah SWT. InsyaAllah.... 

*dah macam Ustazah Nor Baiyah la pulak..hihi*



Cukuplah tu tazkirah kita pada hari ni..Kan panjang2 ada yang boring pulak. Ye dak?




Balik ke pangkal jalan tujuan asal kita semula. Aku rasa dah lama aku tak cerita pasal life aku sekarang ni kat sini. Lately banyak pulak post2 aku berkisarkan keagamaan. Macam post INI..., INI....., INI jugak....dan jugak yang INI...Amek kau! (boleh klik link kalau rasa ada masa lebih)


Yelah, bulan puasa ni elok2 la kita berkongsi benda2 baik dengan orang lain. Takkan nak cerita pasal benda2 tak elok pulak. Ye dak?



Tertarik dengan wall post Wardina Safiyyah. (Yes, I adore her!)


2011.....

Apa yang boleh aku katakan sekarang, tahun 2011 adalah tahun yang penuh rahmat, berkat, kebahagiaan dan kegembiraan kepada ramai orang di sekeliling aku, dan mereka adalah orang2 yang aku sayang. Alhamdulillah.....syukur Ya Allah.


Antara kegembiraan yang dapat aku kongsi dekat sini adalah:


1. Ramai sahabat sekolah dan matriks aku dulu yang dah bertemu cinta sejati dalam hidup mereka. To be specific, they got married! Antaranya ialah Anisah bt Ahmad (classmate form 4), Noraziela bt Mahmudin (roomate masa kat matriks), Ahmad Yusof (schoolmate), Nor Shazwani (faculty-mate) dan the most important one is, my only one Nur Izzati Fatimah bt Mazlam (Etiey) who will change the status SINGLE to WIFE in just less than a month from now!


Here's the story about Etiey who triggers me to become so damn excited! Click if you wanna know: 


And for sure, there will more sweet and exciting stories will come here later once she get married! Stay tuned okay!


2. Kegembiraaan seterusnya pulak adalah di mana tahun 2011 telah merubah status teman2 aku daripada bujang--> berkahwin dan sekarang daripada suami/isteri --> MOMMY/ DADDY!


Yeah...since last year 3 orang teman sekolah aku yang berkahwin (dalam jangka masa yang agak dekat among each other) now this year diorang semua dah jadi MAK!!! Oh...how grateful and happy their life now! Yang paling best tu sorang dapat anak kembar!!! Auhhh eksaited dengar kan?!



Hai...nama caya Ahmad Rifqi bin Ahmad Tarmizi. (ni anak Rabiatul aka Beck)



Meet the twin girls! (puteri2 kesayangan Puan Liyana Athirah)

(babes, aku curik pic anak korang dekat Fb korang.hihi.)


Kalau dulu masing2 masih lagi keanak-anakan dengan seragam sekolah tapi sekarang dah bertukar jadi keibu-bapaan. eh ada ke perkataan tu?hahaha..well, seronok kan tengok teman2 sekeliling dah melangkah ke fasa kehidupan yang lebih mencabar. Aku bila lagi? hahaha...rileks bro, rileks...malam masih muda. Tetibe!


3.  Seterusnya...apa lagi ye....ahah! Tahun 2011 juga menyaksikan ramai teman aku yang dah berjaya menamatkan pelajaran mereka seterusnya dah berjaya mendapat jawatan tetap. Alhamdulillah...yang ni pon berita yang menggembirakan, kan. Antaranya, Cik Liyana bt Kamaludin, sekarang dah jadi auditor (tapi rasanya nanti dia nak tukar kerja lain kot), teman baik seasrama dan sekelas, Nor Salihah bt Abd. Latif yang dah berjaya menjadi penjawat awam which is nurse! Dia dapat posting dekat Hospital Ampang. Baru minggu lepas start. 


Siapa lagi ek? Hah...my ex-boyfriend who is still my friend, Mr F. Dia pon dah berjaya tamatkan pelajaran dia and now he's working as a Medical Laboratory Technologist at Hospital Serdang. (yeah, Hosp. Serdang which is bangunan yang bersambung dengan bangunan fakulti aku. apakah makna semua ini?adakah cinta bakal berputik lagi..hahaha..tak lah...im just kidding.we are still friend and he promised me to treat me lunch there! *blushing*) 


Selamat bekerja dengan tekun dan gigih ye sahabat2 sekalian!


4. Apa lagi ye???? Tu baru sebahagian kegembiraan di kalangan sahabat2 aku..Tak kira lagi di kalangan sanak-saudara aku...Yep, aku memang ada keluarga besar sebelah emak aku. We all memang happening and rawkss kalau ketemu. :))


Hah, ingat lagi tak sepupu aku yang kahwin tahun lepas? Aku ada post pasal majlis perkahwinan beliau dekat blog ni. Kalau tak ingat, meh baca kat SINI dulu.


Kak Ira dan Abang Afiq dah pon selamat menjadi ibu dan bapa kepada Afif Aiman pada tanggal 21 May 2011. Alhamdulillah.....bertambah lagi warga Pak Long & Co. 




Meet our new member of Pak Long & Co., Afif Aiman. :))


Erm...tu sepupu yang dapat anak, sepupu yang menamatkan zaman bujang tak cerita lagi. Adeh...fyi, tahun 2011 ni 4 orang sepupu aku yang kahwin. The best part was, tarikh diorang kahwin ni cuma selang seminggu je. Kau bayangkanlah macam mana kitorang hari tu..Tiap2 minggu jumpe buat kenduri. Adehh....hot jugak sepupu2 aku ni ye...kehkehkeh. Lepas tu lagi sorang bertunang. Majlis maybe Mac 2012 kot.


Kalau nak cerita bab kahwin sepupu aku ni agaknya tak berbuka la kamu yang baca post ni. HAHAHA. Later2 la aku story okeh. Cukuplah kalau aku bagitahu tahun ni aku dapat 4 orang sepupu ipar baru. (ada ke istilah sepupu ipar? haha)


As the title of this post, Good Things Are Always Come To Those Who Wait... Sesungguhnya, sabar itu ada manisnya...


2011, be kind to me too!!!!


I'm in final year now. Hopefully everything will goes well especially my becoming baby, Final Year Project! Do pray for me, readers! I wanna graduate on 2012!!!!!! Amin.....




Before I end my post, I just wanna let you know that seriously, I'm so happy and glad to see all this beautiful things and memories created in front of my eyes this year! So happy to see all nice and sweet things happened   to the people around me, especially all my loves.


Syukur kepadamu, Ya Allah........ 





Dear Allah,
 I pray that whoever reads this post shall have your comfort, joy, peace, love, & guidance. 
I may not know their troubles, but you do. Please keep protecting us. 
Amin.


Have a great day, readers!

Take care!

3 comments:

faizalnizam said...

perkara-perkara baik yg berlaku pada orang lain boleh jadi inspirasi kepada hidup kita.

p/s: baby yg ketiga tu terbaik. kecik kecik dah diajar pakai baju Man Utd. Glory Glory Man Utd.

May Maisarah said...

Yup..betul2....

btw, baby tuh pakai baju man u sebab bapak dia fan man u! hihi =))

lilylala said...

hahaha...auditor la sgt..muahaha.. ;)