17.12.11

Apabila Kami Berdiskusi Bersama....


Salam dan hai sayang2 saya sekalian!
Selamat Hari Sabtu!


Kiri ke kanan: Pejal, Ehem-ehem, Kak Yani, Nana, Wai Mun
(Sungai Congkak, 13/12/2011)




Bagi mereka yang bekerja, hari Sabtu dan Ahad adalah hari yang paling ditunggu2 sebab boleh berehat dan tak perlu pergi kerja. TAPI bagi kami selaku pelajar yang bakal bergraduasi tidak lama lagi (insyaallah) hari Sabtu pada hari ini serta esok dan esok serta esok seterusnya beberapa minggu akan datang merupakan hari2 yang bakal dilalui dengan penuh debaran dan getaran di lubuk sanubari. 



Bagi yang tak tahu lagi tu, minggu ni merupakan minggu terakhir kuliah, seterusnya minggu depan akan bermula study week and then final exam! Dah namanya minggu terakhir kuliah haruslah semua perkara berbangkit yang tak setel lagi MESTI disetelkan minggu ini juga sebelum masuk study week. 



Perkara berbangkit yang harus disetelkan minggu ini:

  1. Buletin Parasitology- submit sebelum 23/12/11
  2. Presentation Env. Health Monitoring and Analysis (EHMA)- 19/12/11
  3. Presentation Parasitology- 20/12/11
  4. PRESENTATION PROPOSAL FINAL YEAR PROJECT- 21/12/11
  5. Proposal FYP- submit sebelum 20/12/11
  6. Report writing Health Impact Assessment (HIA)- submit before 23/12/11

Amacam machaaa? Best kan! Wuhuuuu..............!
So pagi tadi dari pukul 9 pagi sampai 2 petang aku dan group members (rujuk gambar di atas) bagi subjek Env. Parasitolgy berkampung dekat fakulti semata2 nak siapkan buletin dan jugak presentation Selasa ni. Aduhai... Tak ada life betul bila weekend nak kena fokus pada hal2 akademik ni. Wuuuu~~



 Masa tengah duk buat discussion tadi we all dapat sandwiches free tahu tak? (fine, memang tak tahu la kan). Bukan sebarang sandwich. Ni sandwich grade A punye tau. Sedapp wooooo..... Baik betul orang yang bagi ni. Prihatin dengan kami. 


Ini Kak Yani. Beliau sudah bertunang (hai kak yani! hikhik!). Betapa khusyuknya beliau mengunyah sandwich ekslusif itu.


 Tunangan orang dan bakal tunangan orang, Nana.



 Tekun berusaha menyiapkan kerja padahal sebelum tu dah sibuk pesan dekat Nana suruh buat2 tekun. p/s: Wai mun, jangan main handphone please.... HAHA



 Kak Yani memang terer berlakon. Tak dapat dinafikan lagi. Dah la menyibuk nak masuk dalam gambar jugak. Orang nak snap picture Pejal je. 



Mereka lagi.



Setelah berjam-jam berdiskusi sambil makan dan menyanyi dengan hati yang girang maka akhirnya siap jugak buletin kami. Hoyeahhhh hoyeahhhhhhh!!!! Alhamdulillah...... Buletin dah siap cuma tinggal lagi slides untuk presentation. Akan disambung pada pagi esok ye tuan2dan puan2 sekalian. 




Ini adalah cover page bagi buletin kami, hasil kerja seorang budak yang rajin bernama Mamay. Btw, Dr Malina kat dalam gambar di atas adalah lecturer yang mengajar kami subjek ni, beliau sangat 
BESTTTTT WOOOO!!!!



 Dan ini pula adalah kata2 aluan daripada para editor yang berkaliber (kononnyalah), hasil ilham kerja daripada Nana yang oh-sem!



Si Pejal dengan Kak Yani setelkan slides presentation manakala Wai Mun bertungkus-lumus combine semua buletin kami. So, disebabkan slides presentation tak siap lagi maka sesi berdiskusi sambil makan dan bergosip akan disambung pada hari esok. 


Sekian berita melaporkan dari Bilik B.G.5.2, Kolej 17,UPM.


Nota 1:  Malam ni setelkan slides presentation EHMA dan jugak report HIA. Jangan gatal2 nak tidur ye Mamay!


Nota 2: Malam ni aku tidur sorang sebab rumet aku balik rumah. Dah la balik tak bagitahu aku.Senyap2 je. Sampai hatimu rumet. Wuwuuuuu~~~~ Dah2...tak payah nak emo sangat la May, pi sambung buat report sekarang.


Ok,bai!




No comments: