22.11.12

Umur dan Tahap Kematangan


Lately I am facing with these kind of situations especially with strangers:


1. During my driving class, one of the staffs there thought that I am someone's wife. He said that I look like a mak-mak orang(?). He kind of terkejut beruk when I said that I'm just graduated and he keep saying that I am so suit with the title of someone's wife. Ok.


2. Having lepaking with my good buddies (A and B) and his friend- named C (aku baru kenal on that day). We did talking talking and talking about so many things and not to forget about age. B asked C, when he first time see me how old I am he think of ? Not surprisingly... he said that I am 25 or 26 years old. Ok. I know I look old beyond my actual age. Old here means matured. Get it ? Kahkahkah. 


Not just two situations above.. ada banyak lagi cuma aku tak boleh nak recall. And most of them yang baru kenal aku mesti cakap yang aku ni nampak agak matang dari usia sebenar. Sila muntah. Haha. Aku cuma nak cakap ye anda semua memang betul sebab anda tak kenal saya dari luar dan dalam. Luar memang nampak matang tapi kalau dari dalam aku sangat yakin yang aku LAGI matang. Eh ? 


HAHAHAHA !


Well... umur itu hanyalah sekadar nombor. Sikap, pemikiran dan perwatakan yang menentukan tahap kematangan seseorang. Setuju ?


4 comments:

Alia Lokman said...

xpe.yang penting.bila kita umur 30.dorang akan ingat kite still umur 20an.hahaha

May Maisarah said...

Ahah kan ! gimme five alia ! hehe. =)

adham ismail said...

matang or tua?haha.. :D

May Maisarah said...

Dengki sungguh la pokcik adham ni. :p